® Såja!

Publicerad 2015-03-05 15:26:42 « Vardagen,

Jag tror inte att det var någon riktig förkyldning som kom igår. Det kan det inte ha varit... Då hade jag känt av det idag med.. Jag tror det är kroppens sätt att säga ifrån. Den behöver sova, behöver lugn och ro en stund. För yrsel har jag aldrig känt pga feber tidigare. det var läskigt igår.. 
 
 
Nu kanske något lugnar ner sig lite. Cheva påbörjar nytt foder ikväll, strikt! Aldrig har jag varit speciellt strikt på hur mycket/lite hundarna ska äta. Men nu när jag köpte dyrt foder (visst det var kampanj så betalade bara 429 istället för nästan 700kr.) så hoppas jag att hans allergi blir lugnare. Att det hjälper hans hud något. Reagerar han på det här med så finns det bara ett foder, som har rimligt pris, kvar att testa. Jag vägrar betala över 700kr för 15kg hundmat, egentligen. Men det andra kostar 799 och är helt spannmålsfritt. Antingen det eller veterinär foder, och det skulle kosta strax under 1000kr och det vägrar jag! Totalt!
Det är en djungel när det handlar om foder i vanliga fall, men nu när jag har en hund som är känslig så får man tänka efter och verkligen lägga ner energi på vad man stoppar i dem. 
Och istället för att matkostnaden är 400kr/mån är den nu 800kr/mån, men skulle jag köra samma foder på Zheeba som Cheva får nu så är månadskostnaden ca 13-1400 kr/mån och det är inte ens acceptabelt på två hundar.. Inte en chans!
 
Så nu har dem strikta dieter, båda två. Godiset som jag kommer träna dem med sen blir blodpudding, så enkelt är det! Det får endast bli något sånt.. Blodpudding eller något annat rent..
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela