® Sådärja

Publicerad 2015-01-04 22:17:13 « Vardagen,

Lite piggare... Lite fräshare.. Lite mer jag!
 
Sen sist så har jag jobbat hela julhelgen, och gick av dem dagarna med förkylning. Inte så konstigt när man är ute i flera minusgrader och in i flera plus, för att sedan gå ut igen.. S¨å jag som hade sett fram emot att jobba nyårsafton + nyårsdagen fick snällt ringa mig sjuk, då jag låg med feber >_<
 
Just nu är paniken skyhög inför löning, då jag inte jobbat mycket i december och jobbar endast 4 dagar nu i Januari. Samt att bemanningen, där jag är timvikarie, har bytt till direktbokning - vilket inte funkar i mitt liv. Så imorgon ska jag in till dem för att registrera mig i det nya systemet och förklara för dem att det inte funkar så för mig. Dem kan inte skicka ut sms, samma dag, om att jag ska jobba en viss tid. Absolut icke!
 
Annars har det varit lungt på den andra fronten, har lyckats gått förbi dårens hus två gånger nu. Första var igår kväll alldeles själv, det gick bra förutom en feting attack som jag överlevde. Sen ikväll, när jag gick från tvättstugan med Annika i örat. :)
Jag ska banne mig ta tillbaka varenda cm av Kvarntorp!
 
 
Men visst har allt satt sina spår, och jag hoppas att det går fort nu.. Jag vill ha det här avklarat! Jag vill komma tillbaka till mitt liv..
Och så behöver jag ansöka om sjukpenning - men hur gör man det?! :/ *suck*
 
Och så lider jag med min älskling som bara har motgångar just nu :(
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela