® Familjens maskot har anlänt

Publicerad 2014-10-18 15:39:14 « Vardagen,

Goliat är här, det betyder att man har sällskap när man sover! Jag låter inte mina älgar vara i soffan, då jag gillar den för mycket. Men lilla Goliat är välkommen upp i soffan, när jag tycker att det är okej.
 
Dagen idag har bestått av att möblera om på vissa blommor, och jag är väl inte riktigt nöjd med det. Törnrosas Kjortel dog, det betyder att det såg rätt förjävligt ut i min julgran i köket. Men nu har passionsblomman, som jag fick utav en pensionär på jobbet, tagit över julgranen. Jag hoppas att den klarar sig lika bra där som i sovrummet. I sovrummet står nu Orkidéerna, förutom den lilla som står på tvn, och den gröna palettblad.
 
Hoyan har flyttat, den stod tidigare i västra fönstret - på fönsterbrädan i en ampel. Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt upp hängampeln i fönstret - sydläge! Men som vanligt när Jill ska sätta upp något så ställer hon sig på en stol och tycker att höjden/läget är perfekt... Pfft! Den hamnade för mycket åt mitten, så jag kanske kan gömma det genom att hänga upp en liten ampel bredvid?! Sen fick balkonglådan med röda palettblad och pelargoner flytta dit. I väster fönstret står nu ökenrosen, sukelent jag fick av mamma, röda palettblad, garderobsblomman och Jiaogulan / Gynostemma /Mirakelört / Odödlighetsört / Teväxt (se bild)...
 
 
 
Det kommer in mer ljus i rummet, men det är inte det jag vill. Jag vill ha hela fönsterbrädan + amplar i fönstrena! Jag vill ha mer blommor.. Så vad gör man inte? Jag tog sticklingar av pelargonerna (endast cola) och satte i vatten. Så lagom till lön kan jag plantera dem i krukor. Sen ska det inhandlas fler sorter med blommor.
 
Nu ska jag väl kanske diska, så man kanske kan få i sig något att äta. 
Sen blir det att ta ett par cider för att avsluta kvällen!
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela