® Träning ger färdighet

Publicerad 2014-11-04 12:14:27 « Vardagen,

Jag tänkte passa på och träna ärtan medans det ändå är skit väder ute..

mitt mål var att båda skulle stå på fodertunslocket, som låg på golvet, med alla fyra tassar.. Men jag märkte snabbt att det var för högt mål..

.:. Zheeba .:.
Hon har lyckats stått på en låda, med alla fyra tassar förut och jag tänkte att kag skulle börja med henne då hon ändå vet vad hon ska göra. Men tydligen inte. Hon var inte ett dugg intresserad, och hon ställde bara framtassarna på. Och då fick jag nöja mig med det. Sen fick hon vila.

Troligtvis förstod hon inte då den ligger på golvet, så vi försöker senare..

.:. Cheva .:.
Han var inte alls med på noterna, han sprang runt locket och försökte undvika locket hela tiden.
Jag fick stoppa upp honom, visa honom vägen och berömma honom överdrivet mycket när han väl gjorde något i rätt riktning.
Till slut stod han med båda tassarna på locket.. Då fick han vila.

Så började jag med Zheeba och hon fattade galoppen direkt, henne fick jag dock bromsa istället. Hon vart lite för exalterad.

Provade Cheva och det gick lite lättare.

Nu har dem båda vilat en stund, samt ensamhetstränats, så nu är det daga att köra pass nr 2.
Och den här gången ska jag höja locket en bit ovanför golvet, för Zheebas del. Cheva är kvar på golvet tills han förstår poängen :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela