® Im On My way

Publicerad 2014-12-11 19:43:36 « Vardagen,

Im On My Way To What I Want From This World
 
Det känns skrämmande, men samtidigt skönt, att veta att man är saknad här ute. Även om det inte är något speciellt. Men folk undrar varför det är igenbommat, varför jag inte syns ute så mycket, och vad jag gör hela dagarna, jobbar jag så mycket, har jag gjort mig av med hundarna.. Frågorna är många, men jag har bara ett svar till dem..
 
"Jag har blivit utsatt för en psykopat som har varit inne i min lägenhet och bytit ut min hårddisk mot sin krashade. Han har sen skickat bilder på mig till min chef, lagt ut mig på olika sex sidor, förföljt mig, ringt mitt jobb och ja, allting är polisanmält."
 
Sen det kom ut, att han varit inne och bytt hårddisk, så känns det inte lika hårt. Det var mer osäkert först, när han mailade om att han kopierat min hårddisk. Men nu har han varit inne i min lägenhet, inne i mitt hem, min trygga plats. Tankarna är många kring bara det! Och det är lättare att gå vidare, jag låser dörren jämt! Jag vill att folk bokar tid, eller hör av sig innan så det inte bara plingar på dörren, eller liknande. Folk i min omgivning förstår lättare om jag bara förklarar, men varför ska dem förstå? 
 
Det värsta i hela jävla kråksången är att han inte lider, han lider inte tillräckligt. 
  • Han känner sig inte isolerad.
  • Han kan åka iväg till jobbet.
  • Han känner sig inte kränkt.
  • Han känner sig inte värdelös.
  • Han känner sig inte paranoid.
  • Han känner sig inte maktlös.
  • Han somnar säkert lätt om nätterna.
  • Han får säkert sova hela natten.
  • Han har inga bestående men!
... Men han ska få veta att det är konsekvenser för hans agerande! 

  • När telefonen ringer, okänt nummer, vet jag inte om jag vill svara. 
    Vem är det egentligen på andra sidan, är det den personen som den utser sig för att vara? Klumpen i magen säger svara inte, medans logiska sidan säger svara.
  • När jag får mail..
    När jag kollar min mail har jag en extrem hård klump i magen, det är en enorm lättnad när jag ser att det bara är den jävla skit reklamen. Men hellre den än att bli bombarderad av attackerande mail.
  • När jag får sms..
    Är det verkligen du som skriver, eller är det någon annan? Menar du det du skriver? Är det verkligen du bakom smset? Sitter du kanske med flera stycken och visar vad som sägs i konversationen? Vad har du för baktanke med dina frågor?
  • När hundarna skäller..
    Är det verkligen bara någon som går i trappen som inte ska hit? Är det någon som kommer och försöker tränga sig in? Är min ytterdörr låst? Vart kan jag fly om jag behöver? Hur gör jag med djuren om jag måste fly fort?
  • Om jag är utomhus..
    Vill jag gärna gå i närheten av min egna bostad eller Marcus bostad. Som en trygghet. Så någon hör om jag skriker. Jag känner mig förföljd, jag känner mig otrygg. Jag får panik och då går hjärnspökena igång. Jag ser och hör saker annorlunda. 
  • Pratar med folk..
    Jag kommer prata i gåtor. Det är vad jag måste. För att skydda mig själv från en eventuell attack. Jag tänker inte yttra mig för någon. Jag tänker ta på den där masken, som jag bar i många år, och låtsas som att allting är bra. Men jag kommer inte lita på folk, med vissa undantag, igen..
  • En vit volvo v.40
    Med extra ljus, två stycken. Eller bara en vit bil får mig att må illa. Panikattacken sätter igång och jag vill springa åt ett annat håll.
  • Vara någon annanstans än hemma..
    Jag kollar runt, huvudet går höger vänster upp och ner. Runt min omgivning. Är han i närheten? Om han är i närheten, hur kommer jag fortast härfrån?

    ... Och mycket mycket mer!
Men jag ska ta mig ur det här.. Jag ska! Jag ska ta fram krigaren inombords!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela