® Panikångesten gör sig påmind

Publicerad 2013-06-25 11:24:33 « Vardagen,

Att höra olika ljud samtidigt är problematiskt för folk med Adhd/add, men även för personer med panikångest...

Dem senaste dagarna har varit väldigt lärorika, jag har lärt mig mycket om mig själv.

Jag klarar inte av att åka buss eller moppe när jag hör motorljudet, men bil går bra. Mitt dilemma just nu är att jag inte har plats på minneskortet, på telefonen, för att lägga in musik. Jag har heller inte fixat Spotify på telefonen. Jag får överleva med hjälp av radion, iaf på bussen. Det är inte någon lösning, då paniken sätter igång så fort dem stänger av en låt och börjar prata istället. Jag hör rösterna och motorljudet samtidigt! Panik!!

Det blir för många intryck att hålla reda på samtidigt så min panikångest sätter igång. Jag försöker kontrollera den, och lyckas hålla den i schakt tills jag ska gå av. Jag lyckas, eftersom jag klarar mig hela resan. Men jag är helt slut efteråt.

Moppen, där har jag inte använt någon musik då jag måste skaffa nya hörlurar, som får plats under hjälmen. Men jag får utbrott på alla som inte kör som dem borde. Jag får extrema utbrott.


Jag överlever nog ändå.. Men jobbigt är det.

Idag har jag varit i Lindesberg, eller jag är fortfarande kvar och väntar på bussen hemåt. Tagit puls o blodtryck 72 i puls. 110/75 i blodtryck. Vikten då? Sist jag var där, i april, vägde jag 90kg. Idag väger jag 87. Så nog går det neråt.

Jag gjorde även ekg och blev bestulen på blod, vilket ändå ska göras inför årsuppföljningen på concertan i september. Så nu får vi se hur pigg jag är att jobba ikväll. Inte alls just nu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela