® Varför ska det vara så svårt?

Publicerad 2013-01-18 07:59:31 «

Egentligen är det inte så, men varför ska det vara så svårt för läkaren att förstå vissa saker?

Igår fick jag se röntgenbilderna på min rygg. Jag fick även se skillnaden mellan en frisk rygg och en med bechterews. Och mina bilder, tyckte jag, var något mitt emellan. Sjukgymnasten, som finner reumatism intressant, visade även lite ur en bok. I den stod det att personer med bechterews kan ha en låg crp (sänka) och min var ju låg.

Så efter den informationen så känner jag mig säkrare, jag har ett bokat besök hos läkaren på tisdag. Och det ska bli intressant, se hur han tänker.



Bilden visar en röntgenbild på en person med bechterews, i en mild grad. Och förutom det ljusa skenet neråt, så ser min rygg nästan likadan ut. Min nästsista och sista ryggkota hade lite mer kalklagring och även på höger höftben.

Så vi fortsätter kampen!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: tjorven

Publicerad 2013-01-18 08:29:30

Lycka till hos läkaren på tisdag :)

Svar: Tack så mycket, kan behövas - känns det som :)
JhillhzaN

Postat av: Maria Lindqvist

Publicerad 2013-01-18 14:05:00

Ramlade in här. Hoppas allt ordnar sig! Vet hur det är medan man väntar och hoppas att läkarna ska få ihop pusslet som gäller ens symtom.

Svar: Jo, men så är det ju numera inom vården.. Dem kan prioritera andra ämnen - men inte att folk ska bli friska :/ Tack :)
JhillhzaN

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela