® Lördag = vilodag

Publicerad 2013-01-12 16:52:54 «

Idag hade jag bestämt mig för att inte göra många knop. Har ställt kartonger under Dumles bur, ja Hannes fick heta Dumle, så han kommer upp lite.


Gårdagen bjöd på psykiatri lektion. Från lunch och några timmar framåt kämpade jag med mina panikångestattacker. Nog för att dem senaste veckorna har varit ångestfyllda, men gårdagens attacker gjorde mig galen. Ingenting fungerade, inga lösningar hade jag mer än att fly från situationen.
Så starka som dem var igår, var länge sen jag hade. Flera år sen!

Så det blev inte mycket sagt eller gjort igår. Det räckte med en situation, på lunchen, så drog det igång. Jag trodde att jag kunde stanna kvar och hantera ångesten, men jag lyckades inte. Lagom när jag kommit ner, kom det en ny - starkare. Och så höll det på tills jag kom hem och stängde ytterdörren..

Att sen vara så slutkörd tär på mitt humör. Jag kan knappt skratta, jag bryr mig egentligen om människor men just igår eftermiddag och kväll så ville jag bara försvinna.

Idag sitter det i, men jag kan le och känna lycka - men inte på samma sätt. Att inte kunna känna det positiva av att Marcus är hemma, det gör mig besviken. En människa som gör mig lycklig, som jag vill hålla om och bara vara med. Idag är det väl bättre men det är något i mig som sätter stopp.

Det är dags att ta itu med allt, psyket och kroppen, nu! Jag måste fixa en prioriterings lista! Vad är viktigast? Vad gör jag när det händer något oväntat?

Dagbok är också dags att skriva! Det räcker inte med bloggen.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela