® Idag är min dag!

Publicerad 2013-01-18 07:50:00 «

Efter många dagar med panikångestattacker och negativa tankar, så tar jag nu semester ifrån allt sånt och fokuserar det positiva i mitt liv.. Bara för en dag, eller fler. Prio 1 är mina tankar och känslor, och med det menar jag att jag måste fokusera på mig själv. Jag kan inte vara andra till lags när jag själv inte orkar, mår dåligt eller vad det nu kan vara. Så idag har jag bestämt mig för att göra vad jag vill, bara för att jag vill det. Ingenting kan komma emellan det - jag måste hålla hårt i den principen, annars är det lätt hänt att jag impulsivt gör något som får negativa konsekvenser. Det behöver inte vara något fysiskt, men alla beslut jag tar drabbar även Marcus. Och så är det i ett förhållande. Vill jag ha kvar honom så måste jag vara beredd att kämpa för det, jag måste visa honom att jag älskar honom. Att våran relation går före andra saker. Så idag ser det ut så här: Skolan, dit måste jag. Det är bra för både mig och Marcus.Zheeba, hon måste ut och få aktiveras.Kaninerna, dem behöver jag rensa hos och gosa lite extra med. Marcus - umgås med honom. Självklart! Allt annat får vänta! Jag måste lära mig att sätta gränser för mig själv. Jag kan inte ta allting på en gång.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela