® Fredag!

Publicerad 2012-09-28 17:22:00 « Vardagen,

Tutti & Frutti har fått vara ute en stund, när jag skulle ta ut Frutti så högg hon mig i handen - men jag flyttade inte handen, jag var beredd på det värsta. Det gick inte hål, och gjorde inte speciellt ont. Men jag gav mig inte - och det är det viktigaste. Så hon kommer definitivt få komma ut ytterligare två gånger till under kvällen.
 
Efter att ha läst mycket om Kvarntorp, sett bilder på hur det såg ut förr, så kontaktade jag Kumla Kommun. Jag tyckte att någon måste ta itu med det här. En sandlåda och två gungor är inte riktigt vad barnen vill leka med idag. Visst, det är hyresvärdens plikt - men när ekonomin tryter och det handlar om Kommunens mark, då måste man gå till dem.
Och jag har fått svar ifrån en trevlig människa där inne. Han var tillmötesgående. Så jag bjöd ut honom på kaffe och ett långt samtal, han lät inte alls omöjlig. Och visst, jag räknar inte med att kommunen ska köpa grejer och fixa här ute, men det är deras mark. Och jag skulle bli ännu gladare om jag så bara fick ett godkännande att vi får använda marken till att göra lekpark eller vad man nu vill göra.
Mina visioner är en hundrastgård, lekpark och även något för vuxna :)
Lekparken ska vara anpassad efter barnens behov idag. Rutschkana, klätterställning osv.  Bidrag går att få, det är inga problem. Men det gäller att få med befolkningen också - men det är nog inga problem :)
 
Nu ska jag dansa med dammsugaren ;)
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela