® Då var det måndag!

Publicerad 2012-09-24 20:01:48 « Vardagen,

Skolan idag, och det känns inte riktigt som att man går i skolan när man sitter där och lyssnar på läraren som babblar på. Speciellt inte när det är ett sånt intressant ämne, som psykiatrin är. Idag var det mest prat om psykoser - vi kom även in på Schizofreni.
 
På eftermiddagen var det även information om kurserna inför våren - sista terminen. Kurserna är intressanta - som alltid. Dock får jag, tyvärr, välja bort såna där krävande kurser (för den här gången) som akutsjukvård + medicin 2.. Det är något jag känner att jag inte kommer klara av. Hålla mycket information i huvudet, mycket som ska hinnas göras inom en kort tid - nej! 
 
Men om du inte klarar av stressen- hur kan du då jobba inom hemtjänsten?
Jo, jag vet att det är förvirrande för er som inte riktigt vet hur det fungerar i dem olika grupperna här i Kumla. Våran grupp, jämfört med dem andra, är ganska lugna - vi har jobb att göra, men vi kan även acceptera ifall det tar längre tid hos en person, och vi hjälper folk om dem ligger efter med medicin etc. Vi hjälps åt - betydligt mer, känner jag, än i andra grupper. Vi hjälps åt, vi kan acceptera men samtidigt motivera personer. Jag älskar våran arbetsgrupp :)
 
Och jo, jag saknar verkligen jobbet!
Det kan jag inte sticka under stolen med. Men eftersom att mopeden inte fungerat och jag kan inte vara beroende av att andra personer ska skjutsa runt på mig - därför har det blivit lungt. Men jobba - det ska jag ändå! Jag ska se till att komma iväg och jobba ändå. Jag ska, bla, ringa bemanningsenheten imorrn fm - när dem har det liiiiite lugnare :)
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela