® Självkritisk

Publicerad 2012-10-15 08:44:50 «

Jag kan bli arg på mig själv ibland, fruktansvärt arg. Och när jag blir så här arg vill jag gå emot allt och lägga mig under täcket! Jag vet att man inte ska ta tabletter på tom mage, så jag måste äta något inom en timme. ändå står man i köket, varenda jävla morgon, och vet inte vad man ska äta. Ingenting faller en i smaken! "Jag är inte hungrig", försöker jag intala mig själv, när jag egentligen är vrål hungrig - vilket jag alltid är på morgonen. Men ingenting är gott nog, ingenting mättar mig. Så jag tar det enklaste, det snabbaste att göra i ordning, och försöker intala mig själv att det är positivt att jag iaf får i mig något. Men resten av dagen, vad ska jag äta när jag blir hungrig igen?

Det här med mat och kost, jag bryr mig inte riktigt om jag äter godis eller mackor till frukost, om jag hoppar över en måltid eller inte. Så länge jag slipper gå hungrig och känna att magen knorrar.
Så länge jag får i mig något så borde jag vara nöjd, men icke. Det ska smaka gott och det måste vara det jag känner mig sugen på.

Så här har det varit sen jag flyttade hemifrån, sen jag fick ta itu med mina måltider själv. Jag blir så arg!
Den här månaden måste jag ta hjälp utav Marcus, så jag kanske lär mig någon gång!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela