® Den tar form!

Publicerad 2012-10-03 21:01:43 « Fakta, Mänskligt, Vardagen,

Alltid när jag ska göra något, så ska det bli så bra att det inte går att göra det bättre. Och för att resultatet ska bli 200% bra så krävs det tid, energi och engagemang. Kolla bara på blogg designen, jag blir nöjd för några minuter / dagar / veckor / månader - sen ändras den om. Den enkla förklaringen är att jag vill göra det till max, annars får det vara! 
 
Och med det sagt så kan jag berätta att jag inte ger upp i första taget, vare sig det gäller något positivt eller negativt. Ang Frutti så ger jag inte upp i första taget, utan försöker hitta någon metod som fungerar. Ang uppsatsen så vill jag ändra på mycket, skriva om och så. Men icke! Jag får stå emot den frestelsen och skriva vidare. 
När det handlar om mig själv så ger jag mer än gärna upp, där går jag åt andra hållet istället. Kanske är man så pass svag i psyket att man ger efter för dem starkare? Många funderingar är det, men det är sällan det skrivs om sånt på den här sidan. Men det kommer väl... Kanske! Jag har ju bara mig själv att skriva om, egentligen.. Och mina djur.
 
 
Jag måste även lägga in något positivt om mig själv, jag har suttit med behandlings delen hela dagen - känns det som iaf. Och det känns inte riktigt som att jag är klar, trots att jag har sparat och stängt ner. Dock har jag en känsla inom mig som säger at jag har skrivit fel, glömt något eller ändra på något ord. Men nej! Jag stannar upp, och fortsätter in på nästa del! 
Jag fungerar även på det viset, ska jag göra något så måste jag göra klart det - jag kan inte avbryta. Men den senaste tiden har jag lyckats släppa det jag gjort, och kommit igång igen. Men då har det vänt till att jag går in i det för mycket och är tvungen att dra mig i nacken för att lämna det jag pysslar med. En rökpaus, en promenad med hunden, pissa, hämta något att dricka eller äta - vad som helst. Dem där små pauserna är underbara ibland!
 
Jag snurrade till det med läkemedel faktan, och fastnade. Jag fick inte tag i mamma (som då var på jobbet) och Marcus sa åt mig att ta ut Zheeba för att kanske lyckas få ihop det till slut. Sagt och gjort, jag tog med mig Zheeba ut och tränade lite - tog lite bilder bland höstlöven. Kom in och satte mig, och då fattade jag poängen direkt. Ibland behöver man komma ifrån för att man suttit för länge..
 
 
Nu ska jag dock ut och röka, fortsätta med uppsatsens sista delar innan Zheeba får komma ut på sista rundan - sen blir det sängläge med Marcus <3
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela