® Skumma Ljud Ifrån Skogens Djur?! :thumbup:

Publicerad 2012-11-02 22:20:02 « Fakta, Mänskligt, Vardagen,

Stod ute på balkongen, rökte och pratade med Annika. Hörde något mycket märkligt ljud ifrån skogen. Det lät först som stenar som slog mot varandra, sen ett djur som skrek! Inga människoröster, ingenting. Djuret skrek som fan, och det var nästan hjärtskärande, tänkte om det var någon katt eller kanin som blev avlivad. Men njae.. Skickade ut Maria på balkongen så hon kunde hjälpa mig analysera ljudet. Då var det tyst, sen hörde vi hundskall.. 
 
Jag hade problem att släppa det här, så beslöt mig för att kolla med Åsa, grannen. Och läste samtidigt på nätet, det lät inte riktigt som ett vildsvin. Vart ännu mer rädd, inte fan tänker jag gå ut när det är såna djur där! Snokade runt på Google, och lyckades hitta en tråd om det här. En räv?! Lyssnade igenom en lista och lyckades hitta.. 
 
Då är det troligtvis den där räven som jag såg härom kvällen som varit i slagsmål med en annan. http://www.angelfire.com/ar2/thefoxden/greyfox_fight.wav Lät det. Hundskallet: http://www.angelfire.com/ar2/thefoxden/fox_territory_call.wav .. 
 
Jag kan mer än gärna gå med på att den här stackars räven finns runtomkring oss, men vildsvin - aldrig! Då går jag inte ut något mer, det lovar jag. Det räckte med att se spår efter dem asen i vintras uppe vid SAKAB. >_<
 
(Bild snodd från Googles bildsökning)
 


Och jag och hjärtat var och storhandlade, på Willys :) 
Så nu är vi mätta och belåtna, det blir nog lite film mys innan det är dags för natten här i Kvarntorp. 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela