® Kan du inte vara som alla andra?

Publicerad 2012-11-21 15:15:08 «

Man får ofta höra "kan du inte bete dig som normalt folk" eller så hör man "kan du inte vara som alla andra"...

Men hur är dem då?
Om alla människor är olika, hur kan man då vara som alla andra?

Hur beter man sig normalt?
Vem bestämmer vad som är normalt?

Vart kommer detta uttryck ifrån, och varför används det som det gör?
Jag erkänner direkt, att även jag använder dessa uttryck emellanåt. Men varför gör jag det, varför är det så svårt att sluta?




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2012-11-21 17:46:05

Jag tror det handlar om att du gör något som "sticker ut " och den som säger: "kan du inte va som alla andra", får kontakt med sin skam, vilket känns jobbigt för den personen. Då får du bli syndabock för att personen skäms å dina vägnar, eller, uttrykt annorlunda, ej vet var hen slutar och du börjar...

Svar: Jag tror nämligen också att det är lite åt det hållet, precis som du säger. Människan är så pass egotrippad, egentligen. Allt för att överleva
JhillhzaN

Postat av: Lanja - www.lanjas.com

Publicerad 2012-11-21 22:10:16

hur många läsare har du? =)

Svar: Hm. Vad jag vet så har jag runt 600 aktiva läsare :-)
JhillhzaN

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela