® Höja körkortsåldern till 25år?

Publicerad 2012-11-18 14:37:35 « Mänskligt,

Vad tycker du om förslaget, att höja åldersgränsen för körkort, från 18 till 25år?!
 
Min åsikt:
Jag tycker det låter som en bra idé!
Det enda jag inte tycker verkar som en bra idé är väl det där med att inte få köra efter ett visst klockslag. Jag menar, om man får körkort vid 18år då vill man väl ut och köra. Och säg att man inte får köra efter kl 22, man kanske jobbar natt eller sen kväll. Man kanske är tvungen att köra till akuten, får man böter då eller blir man av med körkortet? 
 
Läs artikeln här, och berätta vad du tycker om förslaget. Jag är nyfiken!
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2012-11-18 15:00:21

jag tycker det är ett dåligt förslag :o vad händer för oss under 25 som har fått körkort då? näe fytusan. här har man kämpat som en gris för att få körkort och för 3 veckor sen fick jag det, om dom då höjer åldern till 25 ska jag då bli av med det? :o värdelöst. alla unga förare kör inte som krattor.

Svar: Att dem under 25 blir av med körkortet, det tror jag inte, om det nu träder i kraft. :/ Men som det står i artikeln så finns det ju faktiskt vettiga människor som klarar av att köra bil innan 25 års åldern. :)
JhillhzaN

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela