® Trix Träning!

Publicerad 2012-05-07 21:55:50 « Fyrbenta Gnagare,

Ja, dem flesta har ju funderat på varför jag skaffat kanin (eller som det blev i farten, kaniner) och svaret är ganska enkelt.. Egentligen. Jag gillar att lära hundar olika trix, och försökte för länge sen med Tussan men hon var totalt ointresserad och tänkte att en kanin borde man kunna lära lite alla möjliga trix. Självklart! Så jag hittade en underbar uppfödare och kom hem med Tutti o Frutti :)

Jag hade tänkt använda mig av den gamla hederliga metoden när jag ska träna, och den fungerar faktiskt - ibland, måste jag tillägga. Dock måste jag nog, mooot alla mina odds, skaffa mig en klicker! GAAH! Jag hatar klicker, man kan lika gärna berömma på sekunden! Din reaktionsförmåga att klicka är inte snabbare än dina ord! -.- Eller om du klick + bra + godis = dubbelkommandon! Det är iaf min åsikt men ändå tänker jag ge det ett försök, genom att klick + godis = beröm.

Tänkte jag skulle ta ett pass med Tutti imorrn, hon är den som är lite mer framåt, så eftersom vi båda är nya så är det smartast att ta den som inte är bakåt. Frutti kan jag träna på andra saker, även om Tutti är mest framåt.

Tutti kommer användas som försökskanin mest, det är henne jag kommer testa allt nytt på. När jag är säker på vad jag gör så går jag vidare till Frutti. Samma gäller när jag ska börja hoppträna dem, vilket är min plan inom ett par veckor. Sätta upp ett litet hinder och använda mig av klicker + maskroser. :)

Tutti & Fruttis syster som fick bebisar!
Hon är av samma mamma o pappa, men från förra kullen.
SÖÖTNOS!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela