® Skrämmande men kul!

Publicerad 2012-03-19 17:54:27 « Vardagen,

Jahopp. Ännu en dag på praktiken och den gick igenom smärtfritt :) Var iväg på möte och har nu blivit timvikarie på hemtjänsten! Så har nu, när jag kom hem, suttit och tryckt in vilka dagar och tider jag kan och inte kan jobba. Det känns så oerhört bra!

Sen åkte jag iväg och gjorde prov idag, vi har ju två prov som ska vara klara tills vi kommer tillbaka onsdag v.15, och efter att jag gjorde första provet så bestämde jag mig fort att göra nummer två. Så nu håller jag tummarna att det är godkänt, det borde prov nr 2 bli iaf då jag skrev hur mycket som helst om Asperger syndrom och vi skulle bara beskriva ;P Utvecklingsstörning blev en hel del också.


Och så har jag satt upp mig för metodövning med insulin och p-glukos osv.
Sen har jag även kurser så jag får deligering, via jobbet. Hur bra känns inte det här nu då?


Det är skrämmande och roligt på samma gång, men får jag bara gå bredvid nu så kommer jag komma in i det ganska fort. Och personalen gillar mig, pensionärerna gillar mig - det är helt underbart! Det är en bra start på min karriär inom vården. Och hemtjänsten är inte så hemsk som folk får det att låta, dem gör det som behövs och sätter människornas behov i första rummet, iaf i min grupp :) Det är så det ska vara!


Nej, nu ska jag väl kanske ge Zheeba lite mat innan
vi drar ut på en promenad eller cykeltur. Har inte bestämt mig än..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Mamsen

Publicerad 2012-03-19 19:28:34

Åh ! Vad du är duttig !

Så stolt över dig Jill...



Pöss

Postat av: JhillhzaN

Publicerad 2012-03-19 19:29:34

Tack, mammsen. Det värmer gott! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela