® Ångest / Oro och Negativitet

Publicerad 2012-03-02 22:16:19 « Vardagen,

Japp, det är så det känns just nu. Det finns ingenting som kan förklara min känsla dem senaste dagarna. Men det går väl kanske över om jag får bearbeta känslorna och ta en dag i taget, en känsla i taget.



Jag och hjärtat döpte kaninerna idag, eller jag bestämde mig ordentligt efter ett litet skämt från Marcus igår. Tutti o Frutti får dem heta nu :) Och Tutti (Lilo, den med vit krage) har varit lite speciell igår och idag när jag suttit med henne. Hon har kraffsat / grävt på vänstra tutten, då har man korrigerat och berömt när hon gör rätt. Och det går ganska bra, det är lite som att ha en valp :)

Och så har jag fått en ögoninflammation, eller vagel eller vad det nu är. Lagom till praktiken på måndag och stå inför folk imorrn. Ja, jag säger då det. Men! Jag ska väl prova smörja nu ikväll och imorrn bitti - se om det hjälper. Sist jag hade ögoninflammation var vi på Öland och då var ögonen så ihop klistrade utav var på morgonen så jag inte kunde öppna dem. Men vad det är nu, det vet jag ärligt talat inte. Det är svullet och rött - hela vägen under ögat, ser ut som jag fått en rejäl käftsmäll.

Nu blir det iaf att förbereda inför morgondagen och försöka tänka på annat, för imorgon är en ny dag, en dag mindre att vara på den här jorden - en dag mindre att vara vid liv, för några människor i världen. Jag vet en person som går med ångest, oro, skam och rädsla i kroppen. Blandat med respekt för livet. Och det här skrämmer mig, för jag vet inte vad jag kan göra, jag vet inte hur jag ska få reda på om det ens är sant. Och då mår jag bara dåligt..

Men jag försöker ha gott humör utåt, försöker att inte visa mina innersta känslor och tar en dag i taget. Mitt liv ska inte stanna upp för det här.



Jag Älskar Er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela