® Zheeba - Mitt Livs Stora Kärlek

Publicerad 2012-01-04 15:53:00 « Zheeba,

Zheeba har nu fått en egen kategori, där jag skriver lite om henne osv. Tills den dagen kommer då jag gör om hela bloggen och hon får en egen sida :) Meningen med den här bloggen var ju att skriva om Zheeba, hennes aktiviteter, hur hon förändras, lär sig, vad vi gör tillsammans osv. Men ju mer jag sitter här desto mer skriver jag även om mig själv och mitt liv.
 


Fullständigt namn: Zheeba "Nikita" Johansson Nilsson
Smeknamn: Zheeba, Zheebiiii, Zheebiis, Tjockis, Fetto
Född: 21 Juli 2007
Väger: 41 kg
Ras: Blandras (Schäfer, Siberian Husky, Rottweiler och pytte Newfoundland)



Det är många som tror att hon antingen är en Schäfer/Collie blandning, eller en renrasig Schäfer. För mig är hon en Schäfer/Sib.Husky blandning. Extremt uthållig, bra samarbetsvilja och otroligt lättlärd.

 
Allt inom hundvärlden är intressant för min del, och varför då inte prova på utställning just för blandras? Jo, det har vi gjort och trots Zheebas osäkerhet för människor så skötte hon sig, hon var trevlig och fick HP och underbar kritik. 4 Augusti 2012, Örebro. 

"Feminin tik med fint huvud. Väl pigmenterad. Bra hals och extremt fin rygglinje. Goda rörelser fram & bak. Väl kroppad med gott förbröst. Gott temperament."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela