® Roligaste bussresan!

Publicerad 2012-01-04 15:24:07 « Mänskligt,

Jag var med om den roligaste bussresan, i mitt liv, igår.

Jag hoppar på bussen vid Lindesberg Lasarett, en tjej gick på före och skulle till Karlskoga.
Chauffören: Nej, du får bara betala till Örebro.
Tjejen: Det låter ju billigt.
Chauffören: Nej, du får betala resten på Karlskoga bussen.
Tjejen: Aha okej, men då ska jag ha ett kvitto också.
Chauffören: Varsågod.
Så var det min tur, jag visar upp min kallelse (som även gäller som bussbiljett)
Chauffören: Vad är det för datum?
Jag: Det är den 3e och det står den 3e på kallelsen.
Chauffören: Ja, det får vi väl hoppas!
Jag tog mitt kvitto och gick och satte mig, ovanför barnvagnarna..

Bussen svängde in till Lindesberg Resecentrum och där öppnade han bara bakdörren.
Chauffören: Det får bara plats 3 stycken barnvagnar, den andra får ni lägga under bussen!
Folket gick på och det flöt på fint. Till strax efter den sista betalat, då står det en barnvagn i gången iaf, precis vid bakdörren.
Chauffören: Vems jävla barnvagn är det som står där?
Det vart tyst i hela bussen..
Chauffören: Jag kastar ut den om ingen tar reda på den! Det står i vägen om det skulle börja brinna i bussen, som det gjorde i en buss häromdagen. Och då dör vi allihopa, är det det ni vill?
En kille flyttade ut vagnen till bagaget och bussen kunde sedan åka.
Vi såg, även busschauffören, att det kom folk springande och skulle åka med - då gasar han och åker iväg! Resten av bussresan var ganska lugn, fram tills Kvinnersta rondellen.. Någon plingade, ingen skulle gå av.. Så höll det på fram till Mega! Då vart ju självklart chauffören sur och slår nästan på tvärnit och kör in på en hållplats.
Chauffören: Vem i helvete är det som håller på och trycker och inte ska gå av? Det här är inte roligt!
Det blev tyst en stund. Och sen såg han att tjejen bredvid mig lutade sig framåt för att kunna prata med en tjej som stog vid barnvagnen, och antog att det var hon som hade kommit åt knappen.
Chauffören: Du där, sätt dig ordentligt, luta dig tillbaka och ge fan i knappen! Sätt på dig bälte - och det ska ni andra också göra!

Behöver jag ens berätta slutskedet?
Han tvingade av VARENDA en på Örebro Resecentrum! Sen körde han
direkt till garaget..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela