® Zheeba är en skummis!

Publicerad 2012-02-10 13:46:38 « Zheeba,

Ni som känner mig och Zheeba vet att om hon inte får mat inom en viss tid så spyr hon pga tom mage. På senare tid har hon fått in det där psykiskt. Som nu idag, hon fick mat (vissa tror att har och göra med mängden mat, men det är det inte. Hon får exakt lika mycket varje dag!) kl 6 imorse, likadant som igår, och idag spydde hon runt 13 tiden. Igår spydde hon inte alls, eller en vecka tillbaka.

När jag var själv med henne kunde jag lätt glömma att ge henne mat på exakt tidpunkt, så då spydde hon - det var bara att ge henne mat sen. Och nu verkar hon förstå att om hon spyr så får hon mat. Men nu är det flera timmar kvar!

Ge henne mat 3ggr/dag så slipper hon spy?
Det händer att hon spyr, och då är det kanske 1-3ggr i kvartalet pga att jag glömt att ge henne mat, men minst 78% (hur mycket exakt kan jag ju inte veta) är psykiskt.

Jag har även rådfrågat flera olika veterinärer som säger samma som mig, att det är psykiskt - uppmärksamhet eller att hon är hungrig. Och att hon är hungrig, det vet jag ju om - hon är äter allt hon kan få i sig! Men med tanke på vad det är för mat och hur mycket hon får så borde hennes kropp jobba med det här lång tid.

Det har jag skrivit om tidigare, men det är så frustrerande när folk inte förstår - eller hackar på mig, att det är jag som inte förstår. Men eftersom jag pratat med veterinärer och hon klarar sig till 99% med att få mat 2gg/dag så har jag mitt på det torra, så att säga :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela