® Mina behov?!

Publicerad 2012-12-06 23:43:58 «

Jag behöver inte förklara mig, någonsin, jag behöver heller aldrig försvara mig! Om jag vill sitta i trappen, en hel dag, så gör jag det. Du kanske frågar varför eller om jag vill göra något annat men nej, jag trivs med att göra vad JAG vill.

Det är få människor som kan förstå orden, jag vill jag behöver, och jag var en av dem. Eller är.

Jag har alltid sett till andras behov, före mina egna. Jag har alltid hjälpt andra, utan att tänka på konsekvenser. Men jag vill inte vara något bollplank längre, inte heller någon slagpåse.

Jag är en unik person, ingen annan är som mig. Jag är jag!
Ingen annan kan hjälpa mig med det, jag måste se till att mitt mående går före allt annat och alla andra.

Jag har också behov, jag har också känslor. Jag är inte mer än människa.
Och det är skönt att få släppa lite, jag hoppas att det kommer kännas ännu bättre än nu.
Det finns inga måsten, inte idag inte nu. Bara vilja, bara MINA behov.

Det är okej att vara självisk, speciellt när du lägger nästan all din vakna tid på andra. Man ska alltid se till att må bra själv..



Äntligen har jag fått upp ögonen, mitt liv är mitt. Mitt. Mitt! MITT! Mitt ansvar, mitt liv, mina behov. Jag! Jag går först! Vad jag vill går före allt annat!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela