® Systrarna Bus

Publicerad 2011-09-15 16:26:00 « Fyrbenta Gnagare,

Systrarna bus är ett syskon par som kommer ifrån Therese på Chillas Kaningård i Deje, Värmland. Jag kommer utöka informationen när jag har lärt känna dem lite bättre. Två helt skilda individer.

  

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-


Namn: Chillas Pinocchio
Kallas: Frutti
Född: 27 December 2011
Kön: Hona
Färg: Viltgrå Wienertecknad
Ögonfärg: Blå

 

Frutti är den jag har haft ögonen på sen första stund, just för hennes fläck på nacken och hennes psyko blick. Det var henne jag skulle ha! 
Idag, efter 8 månader, har jag dem jobbigaste problemen med henne. Hon kuttrar, slåss med framtassarna och är nästan rädd för allt. Marcus är den enda som hon accepteras. Detta är hennes beteende i buren, när man väl fått ut henne från buren är hon hur go som helst. Den vildaste av dem vilda, nyfiken och orädd.
Men jag ger inte upp så lätt! Tålamodet får bli min vän.


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Namn: Chillas Lilo
Kallas: Tutti
Född: 27 December 2011
Kön: Hona
Färg: Viltgrå Wienertecknad
Ögonfärg: Blå

 

Tutti var den som bara hängde med hem. Jag fastnade för hennes underbara ansikte, och hon fick följa med hem. Tutti och jag hade problem i början, då Frutti och hon bodde ihop. Frutti skyddade henne i allt, även om det bara var mat som skulle ges - Frutti skyddade henne. 
Idag är Tutti den som är mest social, hon är även den som har visat mest arbetsvilja vad gäller trickträningen. Hon kommer och hälsar på (vid matdags) och har inga problem att sitta i famnen under en promenad med hunden. Där sitter hon och nästan sover.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela