® Vuxenutbildning!

Publicerad 2011-11-07 21:36:12 « Vardagen,

Dagen har varit huuur bra som helst, förutom nu på kvällskvisten!

Var iväg till studievägledaren, i Kumla, idag. Jag var så insatt på att börja
komvux och läsa upp gymnasiekompetensen. Men istället fick jag iväg en
ansökan till vuxenutbildning, aka yrkesutbildning. SVL sa också att eftersom
jag inte har så mycket betyg så kommer dem prioritera dem som har det,
och jag kommer med stor sannolikhet in!



Vissa tycker säkert att det är dumt att inte läsa upp gymnasiet, men jag vill
ut och jobba - ut i arbetslivet. + Att den här utbildningen väger mycket tungt.
Så istället för att "kasta" iväg 3 år av mitt liv på att plugga upp det där så ska
jag plugga 1½ år och kunna komma ut i arbetslivet direkt ;)
Bara fixa lite extra jobb dem månaderna man behöver!

Vård och omsorg.
Jag läser två terminer, för att få grunden. Lägga basen så att säga.
Sista terminen väljer man något utav akut sköterska, äldreomsorgen,
psykiatri eller funktionshindrade/utvecklingsstörda.
Och eftersom det är lite utav ett intresse som jag har byggt upp det här
med så känner jag att det kommer gå hur bra som helst.

Jag får veta mer i slutet av November början på December om jag kommer in.
Och då är det bara att börja förbereda sig mentalt.

Hade det här varit för 3-4 år sen så hade det inte gått, jag har varit så ostabil.
Men tack vare den här gruppen (på tisdagar), min socialpedagog och framförallt
mina nära och kära så är det här möjligt idag!
Jag har svävat på moln hela eftermiddagen.. =)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Så har jag pratat med syster yster idag också. Det är inte långt kvar tills hon
kläcker ur sig sin lilla unge. :) Följer troligtvis med mamma o mormor på fredag,
då dem åker och grattar Eliaz som blir 6 år på torsdag. Fy fan vad tiden går :/

Ikväll har jag legat, och har fortfarande, ont utav bara helvete!
Jag förstår ingenting. Det här är 3 eller 4 dagen irad :/



Jag kommer dock sakna att inte träffa Fanny och Olivia så mycket.
Men det är ingen som säger att man kan träffas iaf, när tillfälle ges :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela