® Spår lördag

Publicerad 2011-05-28 23:52:09 « Träning,

Fanny var här idag och vi tog med grannen Mario och skickade ut han i skogen. Så fick Zheeba och Fanny leta reda på han.

Fanny fjantade runt en stund, men lyckades få upp spåret till slut och då fick hon fart - fyfan vad kul det var att se! Jag fick tillochmed springa efter för att händerna inte skulle ta skada. :) Underbara hund <3

Zheeba släppte jag lös, som vanligt vid dem här situationerna, och hon arbetade i högt tempo och ca 1 minut senare var hon på rätt plats. Hon ger aldrig upp, tappar hon spåret så går hon själv tillbaka och finner rätt väg. :)

Jag vet att hon inte borde få spåra lös, men jag har inte riktigt tänkt på det. Utan har oftast låta henne sköta det själv. Och skulle jag koppla henne så skulle jag bränna fingrarna - så vantar behövs. Och visst, hon skulle behöva lugna sig lite, men det får bli i framtiden.

På onsdag kommer Fanny tillbaka :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela