® Vilodagen

Publicerad 2011-01-18 19:13:59 « Vardagen,

Idag bestämde jag mig för att vi tar en lugn och skön vilodag.
Zheeba verkade hålla med, för hon låg så lugnt och fridfullt på golvet
efter frukosten.

Dock tycker jag inte om att hon börjar förstå vad som gäller när man rör på sig i sängen.
Ibland räcker det med att bara flytta armen så fattar Zheeba att man är vaken och det ska genast
finnas mat i skålen, tycker hon. Men det tycker inte jag! Hon piper och gnäller, går ut i hallen och lägger
sig och väntar - sen går jag upp. Inte tusan går jag upp medans hon piper, nej nej!
Någon som har något bra förslag eller fundering kring detta?
(Hon är väldigt pratglad annars också, när det är något hon vill eller om hon vrider sig lite när hon ligger)


Imorrn blir det lugna gatan med en del lydnadsmoment, är det tänkt.
För på torsdag blir det full rulle igen - vi ska träffa en Riesenschnazuer och så kommer Olivia
över dagen. Så det ska bli mycket intressant, och se hur Zheeba kommer bete sig mot en
betydligt äldre dam, då hon kan vara dominant mot andra hundar..

Nu blir det lugnt för sen blir det kvällspromenix innan sängen.
Godnatt Sverige!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela