® Torsdag kväll

Publicerad 2011-01-27 22:30:59 « Hundliv,

Zheeba verkar ha fått in det här med att gå ner till centrum - posta paket
för att sen komma hem och få kvällsmat. Hon verkar förstå exakt vad det
handlar om, och det känns ju inte riktigt kul. Men! Vi flyttar snart ;)

Jag satt även och funderade på det här med djurplågeri.

Jag satte Zheeba utanför, för ett par månader sen, vid en soptunna då vi skulle
bära in en massa akvarium och sånt som Marcus varit och hämtat upp..
Och hon skällde till en enda gång, jag mötte ett par unga tjejer som sa "djurplågeri".
Andra rundan jag gick ut mötte jag ena tjejen med sin lilla hund - hon gick 5 meter ifrån porten,
rastade sin hund och gick sen in igen. Är inte det djurplågeri? O.o

Jag tänkte på det idag då jag såg henne igen. Nu stog jag ute på parkeringen och sa
hejdå till hjärtat och hon gick ungefär bort till änden av huset för att sen gå tillbaka.
Med hunden! Jag menar - trots att det är en liten hund så behöver den betydligt mer
än så. Jag lägger mig inte i hennes grejer, jag känner inte för att slösa energi på det.

Zheeba är en hund som absolut inte går att lämna ifrån sig. Hon har en enorm seperationsångest.
Jag hoppas på att kunna arbeta med det under 2011 nu när vi flyttat då det kommer behövas.
Hon skällde till för hon inte ville sitta fast, hon satt fast för att hon inte fick plats i bilen och för
att jag inte orkade gå med henne fram och tillbaka + kartonger -.-

Nu valde hon tydligen att gå in i sovrummet - då är natten.
Så godnatt folket :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-01-28 03:15:08

Om nu hunden inte får några längre promenader alls under dagen så är det väldigt illa.



Även små hundar behöver mycket aktivering!

Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Publicerad 2011-01-28 21:24:38

Sv: Ja, det är underbart med musik :)



Trevlig helg! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela