® Doooooooooooodis!!!

Publicerad 2011-02-22 10:10:02 « Vardagen,

Efter att Fanny åkt hem igår fick Zheeba ett renben. Jag gick ner och hämtade det medans Zheeba låg snällt här uppe. Jag kom upp och ställde mig en bit ifrån henne, hon vart gaaalen! Hon gjorde alla konster hon kunde och pep inte. Jag bad henne göra "kanin" (spela död) för att få henne lugnare. Och sen fick hon sitt ben.
Va fan, det kostar ju bara 19kr till kund..!! :O

Jag älskar att retas med hundar som har något gott att tugga på. Dels för
att hundarna ska lära sig att jag, som flockledare, ska kunna ta det när jag
känner för det. Och skaffar barn någon gång vill jag inte att hunden hugger
ungen för att den kom i närheten av benet. Som tur är så vänder Zheeba bara
ryggen till och fortsätter i såna situationer men det är bra övningar :)

Jag smög fram, krypande, och tog benet med handen - Inga problem! (som vanligt.)
Efter en stund gjorde jag om samma sak, förutom att jag nu gick närmre med huvudet.
Det är lite läskigt, men det gäller att lita på sig själv och hunden. En stabil hund varnar
innan den hugger!! Tänk på det. Zheeba morrade och jag sa ifrån - hon vek undan och
jag tog benet. Så ska det se ut! SÅ ska det vara!! Så det blir massa såna övningar i framtiden.
Hon var helt galen i renbenen.. Så det kanske man ska köpa hem några av :)

Och imorse när jag skulle ge henne frukost, tänkte jag att jag för en gångs skull skulle
väga maten och se hur mycket hon egentligen får och vad hon sak ha.
För innan när hon fått hela måttet - två gånger om dagen, så har hon lagt på sig något
djävulskt runt magen. Dvs det är för mycket. Men förpackningen visar att hon ska ha
två fulla mått om dagen?! WTH! Så jag beslutar mig för att hon får 1 helt mått på morgonen
och ja, lite mer än hälften på kvällen.. Eller tvärtom kanske? :/

Idag är det sol och inte alls många minusgrader så det blir långpromenad med sele!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela