® Min trygghet har rasat

Publicerad 2015-09-21 13:21:13 « Vardagen,

Som jag tidigare skrivit så har kronolle bestämt sig för att dra pengar, som egentligen inte finns, varje månad.
Vilket i sig är positivt, men samtidigt så sätter det mig i väldigt dålig sits.
Har idag ringt dem och förklarat situationen, men dem har fått det om bakfoten. Jag trodde att dem räknat i genomsnitt, som föra gången, men den här gången hade dem fått uppgifterna från min arbetsgivare. Och jag förklarade då att på min senaste lönespec så stod det inte 14.000 utan 12.000.. 
Det är svårt att veta vad man får i lön, när schemat rullar på och man gör mer timmar en månad än den nästkommande. 
 
Så jag beslöt mig för att kasta alla frestelser!
Cola prylarna får vara kvar. Det enda jag har att minnas tillbaka på..
Jag slutade dricka Cola då den inte smakade som den brukar, och det gjorde mig inte så mycket då jag böt ut den till saft. Nu har humöret trytt i 24 timmar. Jag har lånat pengar av mamma, lånat cigg av Mia, lånat pengar av Marcus. Jag tänker inte ringa någon annan längre. Jag vill ha några kr över när lön kommer! 
Så nu har jag rökt min sista cigg! Min trygghet! Det känns förjävligt.. 
Men vad kan jag göra?
 
Det värsta är att så fort jag får pengar så fixar jag cigg! Det vet jag!
 
 
.. Jag vill så mycket men gör inget!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela