® Nu får det vara bra..

Publicerad 2015-01-12 13:27:52 « Vardagen,

Nu är jag trött på allt jävla negativt, lagom när jag trott att det är på väg att bli bra - världens käftsmäll!
 
Jag var inne och kollade min lön, för Januari. Hade jag inte jobbat under jul så hade jag varit skyldig kommunen några tusenlappar. Aldrig! Så efter att dem dragit allt, då jag var sjukskriven, så får jag ut 617kr.. Hade råå panik igår, det var en ordentlig käftsmäll. Och inte nog med det, efter att jag ringt folksam, för att höra om försäkringen täcker inbrott eller annat som jag varit med om under hösten - nej, det gör den inte. Fine!
 
Sen kom jag på att både fackavgift och försäkring dras direkt på lönen, det 310kr. Så jippi, jag som trodde att jag iaf skulle ha råd med hundmat den här månaden, får nöja mig med 300kr.. 
 
"Du kan ansöka om skadestånd från gärningsmannen för förlorad inkomst".
Det kan du ge dig fan på, både för förlorad inkomst och för sveda och värk! 
Han ska få veta att han lever, djävulen! 
 
Som tur är har jag världens bästa mamma, hon hjälper mig med matlådor och även för busskort den här månaden ut. Så jag kan ta mig till / från jobbet, så jag inte förlorar mer pengar än nödvändigt.. Egentligen så skulle jag sjukskriva mig rakt av, men det går ju inte.. Jag klarar av att jobba, jag gör mitt jobb bra. Jag klarar det!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela