® Stalker / Trackasering / Stöld etc..

Publicerad 2014-11-12 09:35:00 « Personligt,

Det här är min historia!
 
Det började med att jag fick ett ljus i mitt liv, en tanke om att jag verkligen behövde lägga mer tid med Marcus. Så efter att ha kommit till insikt, tack vare Annika, att jag inte varit mig själv under hela sommaren så beslöt jag mig för att vara mer själv och ännu mer med Marcus.. Då det är han jag älskar, det är han jag vill vara med och det har inte varit med meningen att jag skulle sätta honom i något annat rum. Han ska komma som nr 3. Först djuren, sen jag och sen Marcus. Eller tvåa, det är olika!
 
Jag sa till den här familjen, som känts som min familj, att lämna mig ifred. Jag behövde vara själv och att jag inte kommer höra av mig varje dag..
Det gick två timmar så fick jag inte vara själv längre..
 
Jag fick brev i brevlådan om att han kollat min mobil, och där började det. Han trodde att jag hade känslor för honom. Han hade fått för sig att vi var tillsammans. Han gick till Mia och pratade, han gick till Marcus.. När det inte hjälpte honom något värst så åkte han hem till min mamma och pratade med henne.
Redan här bad jag han dra åt helvete och inte höra av sig till mig mer, jag ville inte ha med honom att göra!
 
Men han lyssnade inte. Han hörde inte av sig, enligt han, men han skickade blommor och grejer med barnen. Han utnyttjade dem då han vet att jag inte har några problem med dem. Jag minns flera gånger som barnen frågade mig varför jag inte ville prata med pappa, och jag förklarade att jag bett honom ge mig tid att umgås med Marcus men att han inte gör det. Och det förstod dem inte, jag klandrar dem inte - dem är barn!!
 
Till slut böt jag telefonnummer, jag pallade inte längre.
Hårddisken på min dator kraschade, och det skrev jag i bloggen - som han läste!
Han mailade mig med en skärmbild på en dataskärm, bilden föreställde bilder på mig på en rumänsk sex sida. Jag skulle få tillbaka alla mina bilder, från min hårddisk som han kopierat utan att jag visste om det, om jag bad om ursäkt för vad jag gjort..
Jag gjorde en snabb google sökning och det visade sig att en av bilderna på den här sex sidan laddades upp den 9 Juni 2014 kl 21.04 och då satt jag i en bil, med Annika på väg hem från Gislaved..
 
Det tog inte slut där.. Eftersom att jag slutade svara på alla mail, sms och kommentarer så beslöt han sig för att maila min chef. Jag fick reda på att han försökt maila henne anonymt, men det står ju namn när man mailar. Han har även mailat bilder till henne samt andra chefer på hemtjänstens hus. Jag fick också en kopia på det, men fick inte se vad det var för bilder. Jag vill inte veta heller!
 
Jag jobbade på onsdagen, den 5 November. Men efter det här med mailen till mina chefer, alla andra kommentarer. Alla ord som flög in i huvudet, då han fortsatte maila.. Så beslöt jag mig för att stanna hemma, jag skulle ha koll på min brevlåda, hotade han med. Jag drog för alla gardiner i hela lägenheten och gick knappt ut med hundarna. Jag tordes inte. Mina dagar gick åt till att skaka, vara rädd och kände mig inte alls trygg..
 
Jag mailade Maja, som jag har kontakt med via psykiatrin i lindesberg. Jag ska ju byta till Hallsberg men jag har ingen fast kontakt där, jag ville inte ens flytta mig till Hallsberg! Så Maja var mitt enda stöd.
Under det här så visste jag inte om jag skulle bli helt sälv, jag pratade med Mia, Marcus, Mattias och Annika. Mamma fick reda på allt också. Men det kändes som att jag var alldeles ensam. Övergiven och skulle Marcus verkligen stanna med mig med allt det här?
 
Jag fick förfrågan om att komma hemifrån och jag tog chansen, jag sticker tänkte jag! Marcus hade varit hos mig några timmar, men när han åkt hem så skicka han sms om att min telefon varit / är hackad. Han hade fått bilder på skärmbilder, med sms konversationer.. Jag fatta ingenitng, världen raserade ännu en gång!
Mitt i allt med Marcus nu, så åkte jag från Kvarntorp. Då ringer min telefon, från dolt nr. Och jag tänker polisen eller brottsofferjouren. Jag svarade.. "Har du lärt dig nånting nu?".. Jag hörde hans röst.. Jag frös till is och la på, ringde polisen och under tiden fick jag tre sms.
 
Det var bara att stänga av telefonen och nu visste jag inte alls hur jag skulle göra. Kan jag använda min telefon, vad säger Marcus med alla bilder han fått? Vad är det som händer egentligen?
Det spårar ur totalt.. Och jag tänker bara på Marcus, som inte umgåtts med den här dåren utan bara blivit indragen - pga mig! Och nu förlorar jag honom, så tänkte jag..
 
Jag var låst, jag kunde prata med Marcus via datorn - men inte telefonen!
Jag vågade knappt gå ut med hundarna och när jag väl var ute så fick man tänka på var man gick..
 
Nu är jag inte kvar på första stället utan flydde vidare. Jag fick träffa Marcus och det kändes som vi varit ifrån varandra i evigheter, flera veckor.. Det var skönt och en trygghet.
Mailen fortsatte.. Han la upp bilder på Smokey, Bonzo, Zheeba, Cheva och mig på sin facebook sida..
Jag försökte anmäla det, men eftersom fb är så jävla idiot säkert så fattar jag inte hur man gör!

Det är både original bilder, samt kopierade bilder. Även bilder där han använt sin mobil och tagit kort på dataskärmen - det syns - och då är det en bild på Smokey, och under är det som ett bildalbum..
 
Han försöker få tag i mig på jobbet, då han ringt en av jobbtelefonerna. Inte presentera han sig. Fråga om jag jobbar, om jag jobbar överhuvudtaget..
 
Jag försöker bråka med vårdcentralen om att få läkarintyg men dem drar ut på det. Jag ringde igår, men icke, återkom imorgon. Ja, chefen sa åt mig att hon skulle ha det idag. Och idag då säger dem imorgon.. Jag blir galen! Men Hallsberg då, säger Maja.. Dem har jag lämnat meddelande till och mailat - men dem återkmmer inte.. Jag skiter fullständigt i dem. Jag tänker inte söka någon jävla hjälp där inte!
 
Jag har gett upp hoppet om mänskligheten, jag pratar bara med dem som jag vet ställer upp och som jag vet att jag kan lita på! Det finns ingen anledning att skaffa nya "kompisar"..
 
Jag skulle behöva flytta, för dåren bor ju i samma jävla område. Men jag kan inte, det är inte så bara. För det första har jag inget körkort, ingen hundvakt i närheten (vilket säkert kan ordnas, men jag litar inte på vem som helst med mina hundar, eller ja Zheeba iaf) och jag vill inte byta jobb!!!
 
Han provocerar mig, det här är ett psyk krig. Och jag börjar verkligen ledsna..
 
Vad säger polisen då?
Ingenting, så länge han inte står utanför min ytterdörr eller går på mig fysiskt så kan dem inte göra något..
 
Så en fundering som finns i mitt huvud är att åka hem, hem till min otrygga lägenhet där jag VET att jag kommer krypa på golven.. Vända på dygnet så hundarna kommer ut på natten, och hålla mig borta från folket. Och bomma igen hela lägenheten så ingen ser in.. Dvs att jag inte kan ha kvar mina växter, som jag verkligen är stolt över att jag lyckats hålla vid liv!
Och skulle jag möta honom ute så är det polisen som får ta konsekvenserna. Självförsvar!
Jag är så less på att vara rädd, jag vet ju inte om han bara tänker gapa och skrika eller om han blir fysisk.. Jag vet ju för fan inte! Om jag bara visste så skulle det bli enklare.
 
Jag får väl vända på hjärnan och bli aggressiv istället, lite så känns det som. Och då tänker jag inte ta en enda konsekvens. Men jag VET att det biter mig i arslet.. Jag skulle vilja göra samma sak mot honom, jag skulle vilja se han lida. Jag vill.. Mne jag kan inte, för det biter mig i arslet. Jag blir av med mina djur.. Och dem betyder lika mcyket för mig som era barn betyder för er..
 
Så jag sitter här idag, vågar inte gå ut. Vågar inte prata med folk, vågar inte gå i någon affär. Vågar inte ens ta mig till vårdcentralen för att få läkarintyg - om jag nu måste dit. I värsta fall får jag väl byta vårdcentral, byta adress etc.. Det är inte så jävla bara..
 
Det finns säkert massor som jag glömt i allt det här.. Men jag skiter i det!
Jag har försökt att finna styrkan för att ens börja resan "hem" igen, men nej.. Jag skakar och får panik så jag stannar ett tag till.. Jag vet inte hur länge..
 
Första polisanmälan jag gjorde, tisdagen den 4 november - är nerlagd. Den gjorde dem som förtal. På torsdagen, den 6 nov, när han fick tag i mitt nr igen så blev det ofredande. Jag bara väntar på att det ska komma i brevlådan, då vet jag hur han reagerar och då vet jag vart jag tar vägen..
 
Nu ska jag ringa om kontaktförbud, skulle gjorts för länge sen.... EGentligen!
 
Men har jag lärt mig något av det här?
Jaaaa. Ge fan i att träffa nya människor. Jag kan säga hej till dem, sluta vara impulsiv och inte alls prata så mycket. Hälsa på dem och inte mer än att prata om vädret..
 
Så jag har bytt nr och umgås inte med någon. Jag vågar inte!
 
 
UPDATE!
13/11.. Det där med Tradera är anmält. Jag fick även en handskriven lapp i brevlådan, där han skriver att han ångrar det han gjort. Men vill jag ha bilderna o dokumenten så ska jag hör av mig till honom, annars lägger han ut det så alla kan se. Detta är inlagt i anmälan..
 
12/11.. Har kollat min mail, och där får jag en massa skit från tradera. "lagt högre bud".. Dvs att han använder min tradera!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela