® Senaste skiten

Publicerad 2014-11-22 22:54:55 « Vardagen,

Allt jag ville var att han skulle lämna tillbaka det som inte tillhör honom. Jag bad en granne hjälpa mig att prata med honom.. Jag skulle lämna tillbaka allt jag fått, på en timme..
 
Han tyckte jag skulle hämta grejerna själv, och han skulle ha en ursäkt.. En ursäkt för vad? Och vad tror han? Tror han att jag kommer be han om ursäkt för något jag.inte gjort, och för vilken nytta? Skulle inte tro det.. Inte efter allt han utsatt mig för.. Jag gav han till kl 20.00 att lämna grejerna på utvald plats, annars ringer jag polisen. Han lämnade inte grejerna på utvald plats. Han ställde dem så dem blockerade porten. Och ett mail fick jag! Vad oväntat.. 
 
Nu ska alla veta vad jag är för människa, vilka alla, vad? Att jag skyddar mig själv från en psykopat med vanföreställningar?! 
 
Jag som hade sett fram emot att ringa polisen, att be dem om hjälp att få tillbaka grejer som inte är hans. Att han får förklara för sina barn varför polisen knackar på.. 
 
Men jag har ingen empati, jag är psykiskt störd..
 
Jag kreverar sakta men säkert.. Sitter här i min lägenhet och rör mig helst inte ut, bara med hundarna och om kag prompt måste.
Jag känner mig smutsig,  äcklig.. Bortkastad,  ovärd. Jag vet att jag är älskad,  tankarna är rätt.. Ibland. Men jag känner mig så värselös, maktlös, hopplös... Äcklig o.smutsig. Tanken av att vara nära någon, nej! Men en famn känns ärlig och skön. En enda. Den enda famnen som får mig att glömma allt, som får mig att känna mig trygg.. Marcus. <3
 
Jag vill tillbaka och jobba, aka jag chansa och jobba en dag? Ska jag våga det? Vad händer om det blir för jobbigt?  Jag saknar mina goa arbetskamrater, pensionärerna.. <3
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela