® Ja, det blev inte som jag tänkt

Publicerad 2014-01-22 00:01:01 « Vardagen,

Jag som hade planerat att jobba hela helgen, jag fick snällt ligga hemma. Feber, hosta, ont i halsen.. Ändå överlevde jag!

Eller ja, min röst låter som en helt annan människa. Som Annika och jag brukade kalla den "sexiga rösten". Den där rösten man får när man hostat mycket.. mmm ;-)

Jag har sån panik, jag har inte jobbat mycket den här månaden. Nästa månaden blir inte rolig!!
Men frisk måste jag bli nu.. Mycket vila och min nya verklighet - hem till gården! Jag har hittat, tack vare mamma, avsnitten från England. Tänk att Sverige är över 1.5år efter England?! Men nu börjar jag komma ikapp. Började på juli/augusti och är nu i maj :-D



mammas hjärta är tvingad till vila. Det märks att hon börjar bli riktigt gammal, och jag vet inte hur mycket jag klarar av.. Jag har lovat henne att hon alltid ska kunna göra vad hon vill, utan att ha ont. Men när hon själv väljer att rulla sig i snön och när hon sen är så stel att hon inte kan ta sig upp från liggande - då blir jag bruten itu. Jag blir kluven, mammas hjärta! Vad är det för liv att leva? Men jag bestämmer ingenting för ens jag absolut måste, då jag ser att hon är olycklig. Än så länge kan hon gå i trappor iaf.

Den dagen blir min död!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela