® Starkare idag

Publicerad 2014-12-07 15:01:00 « Vardagen,

Jag kom ut i trapphuset, skulle ut på första rundan med hundarna, och båda hundarna morrade åt något utanför fönstret. Slängde in dem i lägenheten och gick och kollade i fönstret. Då är människan vid sitt förråd, ensam. Och jag tog miljoner andetag innan jag gick ut. Inget ska stoppa mig från att gå ut med dem, iaf inte första rundan!
 
Det gick bra, jag bara gick. Och hundarna var duktiga!
Gick min runda, kom till brevlådorna och då kom Pierre. Så jag stod och väntade tills han parkerat, prata med han en stund. Och då märkte jag att människan inte ens använder sin bil, undra om han ens får köra med den då jag minns att han prata om besiktning eller något. Han använder isn kompis bil, också en vit volvo (sedan). 
Sen märkte jag att han byter bara förråd, han flyttar sina saker till ett annat förråd (på andra sidan) och det var väl på tiden.
 
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
 
Jag tar en dag i taget, och det jag har försökt att hålla igång är diskning och matlagning. Allt för att vistas i köket. Den mest utsatta platsen i min lägenhet just nu. Vill jag ha mörker så går jag in i sovrummet, men jag känner inte för att vara i det rummet :/
 
I onsdags började jag med ny medicin, och den gör mig som ett kolli - som ett paket, jag bara existerar. Känner inget, vill inte, orkar inte.. "Eh" attityd får man. Så beslöt mig för att endast ta den till natten. Och det värsta med det är att den sitter i så länge att jag inte är mig själv för ens på eftermiddag/tidig kväll, dagen efter efter. Och så kan jag inte ha det när jag sen börjar jobba. Och varför jag började med dem här från början var för att dämpa ångesten, och så som det är nu så kan jag inte jobba med ångesten inombords. 
Så jag får väl jobba med att pigga upp mig, eller något. Men inte för pigg, tabletterna hindrar mig från att vara nojig, paranoid och få dem värsta ångestattackerna. 
För och nackdelar!
 
Jag längtar tillbaka till jobbet, arbetskamraterna och pensionärerna. Men inte känslan av att vara nojig och paranoid. Ringer polisen under arbetstid? Då måste jag ju gå ifrån och det är inte säkert att det går! >_<
 
Förutom all övrig ångest så har jag spänt mig så myckjet så är känslig i axlarna. Tandvärk på det. 
Tack mamma för all hjälp <3
 
Jag har även börjat skriva liiiiite mer öppet, för att sen lägga över alla inlägg härifrån till den bloggen.. Men inte för ens allt är över! Men jag håller kvar den här för att kunna skriva av mig och dela med mig med er, för det är inte säkert att jag orkar prata om vissa saker, då hänvisar jag hit.
http://www.nattstad.se/Zheeva
 
Nu är det matlagning på schemat, efter att jag lagt på alla mattor igen e'fter att ha tagit mig i kragen och städat.. Klippt klor på alla fyra, samt klippt pälsen mellan trampdynorna på hundarna.. 
 
Och som ni kanske märkt så skriver jag inte vad jag ska göra länre, jag skriver endast vad jag gjort. Och så kommer det förbli ett tag framöver.. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela