® Sjukt egentligen

Publicerad 2014-12-10 21:32:01 « Personligt, Vardagen,

Tänk dig in i en situation, där du sitter koncentrerad på något du läser på dataskärmen.
 
Den ena hunden ligger snett bakom dig, till höger och den andra likadant - fast åt vänster. 
Allting händer under en kort milli sekund!
 
Du hör ett obekant ljud, som om något skulle rasa från väggen sakta, och hinner inte reagera för ens båda hundarna rusar upp från sina liggpositioner, skäller och morrar, springer mot ytterdörren. Saker ramlar ner från tv bänken, från fönster brädan, från vardagsrumsbordet.. 
Du följer inte med hundarna, för i samma millisekund sparkar du undan datastolen som du sitter på och kryper in under databordet. Så långt in du bara kan komma.. Tankarna snurrar:
  • Vad var det för ljud?
  • Var det något från kaninerna?
  • Är det någon vid ytterdörren?
  • Vem är vid ytterdörren?
  • Kommer människan in?
  • Låste jag?
  • Vart kan jag rymma härifrån?
  • Nu vart det tyst på Cheva, varför muffar då Zheeba?
När jag öppnar ögonen ordentligt så ser jag Zheeba komma mot mig, sakta men ändå vaksam. Slickar på mig, hon undrar säkert vad jag gör där på golvet.. 
 
Jag tog med mig Zheeba på en kolla-läget-runda i lägenheten.. Det var inget inbrottsförsök!
 
... Men varför reagerar jag så kraftigt nu? 
Borde jag inte gjort det alla gånger dem skäller för att någon går i porten, eller något annat ljud?
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela