® Zheeba - En fin flicka med bra bordsskick

Publicerad 2012-11-23 20:32:00 « Hundliv, Tips & Trix, Zheeba,

En flicka med bra bordsskick!
 
Det hela började egentligen med att jag åt mycket på McDonalds, när jag hade Smokey, och självklart delade jag ju med mig. Han fick alltid en hamburgare för sig själv. När jag sen skaffade Zheeba, skämde jag bort henne också. Och beslöt mig till slut för att lära henne att ta en tugga i taget, så hon kunde äta fint istället. Få bättre bordsskick helt enkelt. 
 
Och jag lyckades, man kan hålla fram en hamburgare och säga åt henne att bara ta en tugga så gör hon det. Det är samma med bestick, om du ger henne något med på en gaffel. Visst kan hon skada sig, men är hon så dum att hon inte är försiktig och lyssnar ordentligt så får hon skylla sig själv. Hon har hittat en bra teknik nu iaf, så vet direkt när det är en gaffel och tar det väldigt försiktigt :)
 
Klicka på bilden, för att se den i större format.
 
Har ni något roligt att berätta om eran hund, något udda sådär? 
Dela gärna med dig, jag är lyhörd! :D
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela