® Hur kan det bli så fel?

Publicerad 2012-11-11 01:03:00 « Mänskligt,

Hur kan det bli så fel att man krockar med sig själv? Jag vet inte hur många gånger jag gör det..
Jag är inte så enormt förtjust i tex Julmust, men ändå dricker jag det. Jag är ett stort fan av CocaCola och Power King. Finns det hemma så kan jag dricka det hur mycket som helst, oavsett biverkningar. Men hur kan det bli så fel? 
 
Jag vet att hjärtat slår betydligt fortare om jag dricker ½ PK, men ändå gör jag det.
Jag vet att vatten är bättre att dricka, betydligt godare också egentligen, men dricker ändå läsk. 
Köper hem godis, äter upp det på en-två dagar, äter oftast inget annat ^^
 
Jag vet att ekonomin är tight, ändå impulshandlar jag. 
"Vi kanske behöver det här".. *suck*
 
Ändå kan jag inte ge fan i att köpa dem här grejerna!
 
Impulsiviteten och att inte kunna se långsiktigt är ett stort bekymmer!
Saker ska ske nu, inte sen! Jag glömmer lätt bort saker, och jag har mina små ritualer emellanåt.
 
 
Mina små egenheter
- Som nu, jag sitter vid en laptop, mina knän måste vara på insidan av datorns rektangulära form. 
- Pasta och köttbullar/köttfärssås, pastan måste läggas på först, sen liiiiite ketchup - rör om, sen lägga på tillbehöret.
- Gå på plattor? Såna där som är fyrkantiga, vet ni? 
Stort bekymmer. Hela foten måste vara exakt på mitten av varje platta, och ligger dem två och sen en, och håller på så. Så måste jag gå på den där ensamma stackarn.
- Korv m bröd - Lite lagom ketchup och sprida ut det på korven med fingret.Det får inte smaka för mycket ketchup.
- När jag sitter och pluggar, koncentrerar mig (både på lektion och hemma) MÅSTE jag ha något att tugga på - annars bryts min koncentration väldigt lätt.
- Jag kan börja på en mening i huvudet, och ut kommer slutpunkten på meningen. Det resulterar i att människan jag pratar med, inte har en aning om vad jag menar. Vilket ofta leder till frustration.
(Som tur är har jag en intelligent karl som lärt sig Jill språket)
- Tacos. Först sallad, sen grönsaker, till följd av köttfärsen, sen sås, sen sallad igen. Fel ordning går absolut inte, då smakar inte tacosen lika gott..
 
 
Detta är bara ett par av mina små egenheter, som jag själv lagt märke till (eller Marcus påpekat).. Och visst, vissa gånger kan dem störa mig till tusen - men det är dem här grejerna som gör mig till den personen jag är, att jag är som jag är..
 
 
Har du några specifika egenheter?
Dela gärna med dig :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela