® Utredning - Ont i ryggen efter att ha ramlat för 7 år sen

Publicerad 2013-01-02 14:13:00 « Mänskligt, Personligt,

 Kort och gott:
För ca 7 år sen ramlade jag och slog i svanken i en trappa, och uppsökte aldrig läkare för detta. Nu efter så lång tid med värk och stelhet så är det banne mig dags att ta itu med problemet!
 
Nuså:
Efter att sjukgymnast gett mig några övningar, så drutta jag omkull, och sökte mig till akutmottagningen, där dem först inte ville ta emot mig men till slut så. Båda två pratade om någon inflammatorisk sjukdom, jag var helt enkelt tvungen att fråga VAD för sjukdom, för det var det ingen som berättade. Dem misstänkte Bechterews Sjukdom
 
 
Nu har jag genomgått en skelettröntgen som inte visade några förändringar, allting såg bra ut, och även fått antiinflammatoriskt att äta, men jag har vägrat - finns ingen anledning att äta något i onödan. Jag äter smärtstillande när det behövs istället! 
Dem har nu avskrivit Bechterews och utredningen fortskrider.. Någonting med musklerna, tror sjukgymnasten. Jag ska vidare på en magnetröntgen för att se hur det ser ut..

 
 
 
Idag och frammåt:
Idag har jag genomgått första perioden utav min akupunktur behandling, och det var inte så farligt som jag hade föreställt mig. Nu efteråt är jag öm i ländryggen, var lite yr och halvt illamående - kan ju ha berott på den där hårda britsen, som tydligen är den mjukaste på marknaden?!
 
Så nu ska jag vänta tills röntgen svaren kommer hem i brevlådan, ringa den läkaren och be/kräva en magnetröntgen. Jag har en röntgen liggande, från en annan läkare (i samma veva, som skrev ut antiinflammatoriskt)  men varken sjukgymnast eller 1177 kan se vad för röntgen, mer än att det är ländrygg/bäcken.. >_<
 
.. Resan fortsätter!
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela