® Ångestmonstret har varit på besök

Publicerad 2013-01-16 15:50:58 «

Jag visste att psykiatrin skulle bli jobbig, framförallt när jag inte är helt klar med mig själv. Jag blir ständigt påmind, utav ångestmonstret, att jag inte är frisk.

"Fly, försvinn, stick ifrån situationen. Du slipper dem obehagliga känslorna, du slipper alla blickar! Du kan skratta och vara glad. Så länge du gör som jag vill, dra dig undan från situationen som du sitter i."
/ Ångestmonstret.



Jag vet att det bara är jag som kan ändra på mig, vad gäller allt. Jag har även lärt mig att hantera vissa situationer och att inte ta på mig allt för mycket. Men självklart brister den gränsen och det händer att vissa saker kommer emellan..

Jag lägger allt i bakhuvudet, det ligger och gror och det kommer fram i form utav panikångestattacker. Vissa saker är värre än andra, men det finns saker som jag inte vet hur jag ska hantera och då rinner bägaren över.
Det här händer flera gånger om dagen, men jag jobbar på det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Annika Mamsen

Publicerad 2013-01-16 16:50:55

Du är så duktig Jill..

Svar: <3 <3
JhillhzaN

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela