® Oförstående - Jag är och förblir

Publicerad 2013-02-19 14:21:52 « Personligt,

Oförstående.. Jag är och förblir
 
Jag är och förblir stum av allt som hänt.. Men jag måste, och behöver, prata om det. Om allting, men jag vill oftast inte. Ibland förnekar jag, ibland vill jag inte känna efter, ibland tycker jag bara att vissa människor inte har med det att göra..
 
Det här är något jag kommer få leva med.. Resten av mitt liv, det är bara att acceptera. Resten av mitt liv, det låter så länge. Men jag kan välja att göra något positivt utav det, och jag försöker. Får jag chansen så pratar jag om det, annars så arbetar jag för fullt med att sysselsätta min hjärna på andra sätt - jag trycker ner både tankar och känslor. Vilket i sig inte är bra, men ibland måste man svälja..
 
Det finns ingen off-knapp, jag kan vara mig själv men det kommer som blixtrar - och jag är tillbaka på botten igen. Törs jag ens känna mig glad? När jag väl är glad så räcker det med en liten småsak så är jag på botten direkt. Hur ska jag förhindra det? Hur hindrar jag känslorna från att svaja så som dem gör?
 
.. Jag försöker hålla ihop allt, jag försöker verkligen, även om det kan bli fel ibland. En dag kommer jag att vara tillräckligt stark för att orka med allting annat.
 
 
För att bli mer positiv --> Jag tänkte på det idag...
Jag har klarat av att åka iväg, till en okänd plats med okända människor, utan att ha drabbats av såna attacker att jag vill gå under jorden. Vad höll mig stark? Självklart är jag stolt över mig själv, och väldigt glad för det, men ändå måste jag vara där och spekulera - vad var det som gjorde att jag var så stark?
Jag har varit inne i storstaden idag, jag var till sjukgymnasten och sen en sväng till mammas lägenhet innan jag drog upp på stan. Jag har handlat kläder, åt mig själv, i en affär idag! Jag lyckades med det också! Vart kommer den här styrkan ifrån? 
 
Men måste man spekulera då? Kan man inte bara vara glad åt sina framsteg? 
Jag önskar att det vore så enkelt, min hjärna går ständigt på högvarv..
Kan man inte bara glömma allt ont som hänt, börja om på ny kula?
Kan man inte bara bestämma sig för en sak och hålla igång det?
VARFÖR ska det vara så svårt att hålla igång, att bestämma sig och att släppa taget?
 
.. Ge mig styrka!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela