® Tycker du att det är rätt?

Publicerad 2011-05-20 12:48:07 « Hundliv,

Jag vaknade och gick för att ge Zheeba frukost, kollar ut genom fönstret och ser grannens svarta hund som lunkar lite lagom fort på gräsmattan. Ingen människa i närheten. Hunden försvinner och jag går upp för att sätta mig vid datorn en stund, då är hunden på framsidan här. Jag som tänkte gå ut på en långis med Zheeba..

Går ut efter en stund för att kolla läget, då är hunden ute..
Han är ju inte aggresiv mot människor, så jag visslade på honom och han kom i en rejäl fart. Satte koppel på honom och gick över med honom till ägaren. Förklarade med lugn ton att hunden absolut inte får hållas lös på sommarhalvåret, enligt svensk lag. Han förstod och verkade inte helt bakom flötet. Han skulle fixa någon långlina eller hundgård till hunden. Och jag förklarade även att nästa gång ringer jag polisen, för jag behöver komma ut med min egna hund och jag har varken råd eller lust med ett slagsmål mellan hundarna - även om hundarna fungerat bra ihop dem få gångerna dem stött på varandra.

Utmana inte ödet, helt enkelt.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Amanda & Akila

Publicerad 2011-05-21 10:03:08

sv; Neej, Frontline funkade inte heller, gav henne biverkvningar :( Skrev något inlägg om det för inte så många dagar sen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela