® Söndag !

Publicerad 2011-05-01 13:07:41 « Tips & Trix,

Jag satt ute och pratade med Annica i telefon och jag hör grannens hund skriker, lilla Bessa. Då har en annan grannes hund kommit hit. En Labrador. Inte konstigt att Bessa blir rädd. Hon satt i sin hage.
Sa åt han att gå hem, som grannarna här sagt att man ska göra, och då stack han iväg.. 5 Minuter senare tog jag ut Zheeba för vi skulle ta morgonpromenaden, och Labradoren är vid fotbollsplanen med barnen.
Han får syn på Zheeba och kommer i en väldig fart. Zheeba står med rest ragg och hög svans, han kommer fram och vill leka. Jag skriker till ena ungen "ta hand om hunden", vad får man till svar? "Det är inte min, den bor där borta".. Ja? Men han hade ändå pli på den?!

Hunden och ungen sprang hemåt och vi kunde fortsätta våran promenad.
1) Enligt lagen får du inte ha hunden lös nu!
2) Om det skulle bli slagsmål så är det inte Labradorens ägare som får stå till svars. (Konstigt nog, då den brytit mot lagen..)

Skulle Zheeba hamna i slagsmål med en lös springande hund, inte fan skulle jag betala ett öre för det - men så fungerar det! Det är inte mitt ansvar att ta hand om en annans hund i det läget. Hur synd det än är om hunden. Om dem vet att hunden springer lös - bind den då!

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

För att gå till något roligare - på tisdag kommer Olivia! :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-05-02 21:02:12

Märkliga lagar det där :S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela