® Dag För Dag

Publicerad 2011-06-06 10:30:00 « Fakta,

Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund

Oj vad svårt!

När jag tittat på valpar / hundar som jag vill ha för resten av dens liv så tänker jag på.. Hur hunden är i allmänhet, mot sina kullsyskon och mot besökare som kommer. Hur väl dem lyssnar på sin uppfödare / ägare.
Långhårigt - stor kropp (Schäfer storlek och uppåt) - Arbetsvilja - En bra av/på knapp - Frisk.

När jag har tittat på valp då när jag valde Smokey, var valet inte så självklart. Valet av Zheeba var mest för att hon puttade omkull mig och hade sån fin färg :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela