® Dag För Dag!

Publicerad 2011-06-03 08:16:16 « Fakta,

Dag 6 - Renras eller blandras?

Jag gillar både och, även om jag anser att blandras är mycket trevligare (överlag) än vad vissa renrasiga är. Ang avel, så gillar jag inte när människan ska leka gud och tro sig veta allt - genetik är något vi aldrig kommer förstå till 100%.

Jag har bara haft blandras för att viljan att tävla inte funnits. Jo, funnits men inte lika starkt som för andra kanske. Jag vill kunna ställa ut och sånt, men det kan jag göra med en blandras också.
Tävla? Jajo, IPO/skydd, sök/spår.. Det är vad jag är mer intresserad utav än att springa omkring på en agility bana. Jag vet att Zheeba älskar det mesta som jag presenterar för henne, men det är bara bra - jag vill ha någon som jag kan träna med.


Nästa hund blir blandras - bara för att ha dörrarna öppna!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-06-18 12:01:49

Det finns en anledning till att SKK finns och inte registrerar blandraser. Det finns en anledning till att dom inte får vara med på vissa tävlingar och blir bortlottade. FÖR att dom ska bort! Bort med icke mentalt stabila blandraser. Tack! Din är ju inte heller mentalt stabil.. Så varför uppmuntra sånt?



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela