® En sorts lättnad

Publicerad 2014-07-08 19:56:23 « Vardagen,

En sorts lättnad, det känns som ett stort stenblock har släppt från bröstet... 
Det känns befriande på ett annorlunda sätt..
Jag har gjort ett medvetet val, och jag känner inte för att gå tillbaka..
 
 
Nu kanske mitt psyke kan lugna sig, nu kanske jag kommer må ÄNNU bättre än vad jag redan gör? Jag kanske kommer känna en frihet, på ett annat vis? Jag kanske kommer känna saknad, men jag ska ha semester ifrån skiten. Inte för att jag använder det dagligen, det kan gå flera dagar utan att jag är inne. Men just att välja själv att pausa och känna att om folk vill ha tag på mig så har dem mitt mobilnr. Jag kan inte vara tillgänglig, för alla andra, dygnet runt. 
 
Jag har fokuserat mycket på mig själv den senaste tiden. Gör vad jag känner för, om det så bara är att sitta o snacka med grannarna eller sitta och spela harpan. Sitta på balkongen och bara vara. Folk får acceptera mig också! Acceptera mig för den jag är, precis som jag får acceptera dem för hur dem är.. 
 
En människa har jag fruktansvärt dålig kontakt med, och den har försämrats den senaste tiden, jag kan inte beskriva eller förklara med ord hur ont det gör emellanåt. Men gör jag något åt det? Nej, för jag dras åt andra håll, och när jag då väljer att höra utav mig så är klockan antingen för tidigt eller för sent..
 
Jag älskar dig! <3
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela