® Lever för att jobba

Publicerad 2014-02-19 13:49:06 « Vardagen,

Lite så känns det nu. Och även om jag, precis som många andra, har både bra och dåliga dagar så är dem dåliga många fler.

Jag har ett jobb som jag trivs med, jag har ett jobb som hatar. Jag kan byta inriktning, men jag vill inte. Är jag rädd för det nya eller för att inte kunna få jobba så mycket som jag gör nu? Jag har inga planer på att bryta det som fungerar, då jag iaf får en inkomst.
Jag håller bara alla tummar på att ryggen klarar något år till.

Jag ska söka in till en annan utbildning till hösten, så jag har större chans att få jobba med det jag så länge drömt om. Även om det heller inte är ett lätt jobb, men det är ändå något som jag brinner för. Konstigt nog.


Livet överhuvudtaget svajar, och har gjort det en väldigt lång tid nu. 1 mars blir en ny start. Få känna efter vem jag egentligen är, vad jag orkar med och få ensamtid.
Kaninerna ska flytta, och det tynger mig. Jag har skaffat dem av en anledning, men livet har tagit över. Det är nya tider nu. Men jag kanske behåller en, kanske men bara kanske. För jag kan inte släppa iväg allihopa, det klarar jag inte. För en dag står jag där utan Zheeba, jag behöver ha någon som kan ta hennes plats.
Egoistiskt, kanske du tycker.. Men inte jag.

Det får räcka för nu. Är snart på jobbet, även om jag inte börjar för ens 16.30. Jag kände paniken redan igår kväll. Så för att lugna mina nerver, vad som finns kvar av dem, så beslöt jag mig för att åka in tidigare..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela