® Ångestmonstret

Publicerad 2014-08-30 21:17:29 « Vardagen,

Ångest = Kroppens sätt att säga ifrån
 
Det var flera flera år sen som jag mådde såhär dåligt. Det känns som jag är fast i ett hörn, jag kommer inte ur min onda cirkel. 
 
Facebook = Dårens sämsta uppfinning
Jag inaktiverade fb för att slippa stress, och jag har varit inne och kollat ett par gånger ja det erkänner jag. Men dem två senaste gångerna som jag loggat in så har jag fått dåliga nyheter kastade rakt i ansiktet på mig! Pang! Boom! Inte verkar dagens mobiltelefoner fungera till annat än Facebook, varken sms eller samtals funktion?!?
 
Nu har den värsta ångesten lagt sig, kroppen har sagt ifrån ordentligt. Jag orkar inte mer, men ändå fortsätter jag. Jag tror på lögnerna, jag tror inte på alla ord. Men långt långt där inne så finns kontrollbehovet som säger åt mig att dubbelkolla allt som kommer ur personens mun. Det är hemskt, man ska inte behöva leva så! Tilliten är borta, men kärleken finns kvar.. Hemska tanke!
Jag har levt hela mitt liv i missbrukets onda grepp och jag kommer aldrig komma ur den. Den kniper allt hårdare, och den släpper mig aldrig. Vart jag än vänder mig så finns ondskans hand på plats och smiskar mig om jag försöker smita förbi.
 
Ångestmonstret - Välkommen åter
Du har hållt dig borta ett bra tag, men du är välkommen tillbaka. Det har varit lite väl mycket det här året. Dödsfall, stress, dåligt samvete och alla jävla påtryckningar utifrån.. Se ska vi inte glömma bort skammen, skammen som finns inom mig pga min uppväxt med missbruk - ja, det har verkligen stigit mig åt huvudet det här året. Med tanke på att jag nu förlorat min älskade farbror ("pappa") och nu ligger pappa inne på sjukan för olika saker.. Varför är missbruket så elakt mot mig i år? Vad ska jag lära mig? Pushar du mig för att jag ska ta itu med utbildningen nu?
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela