® Lilla bebisen! <3

Publicerad 2013-10-07 06:35:01 « Vardagen,

I lördags kväll, när jag kom hem från jobbet, var jag ganska trött. La mig i sängen men kom på att kaninerna behövde vatten, gick ut för att fylla på och såg sen att bazinga och bebisarna hade dåligt med hö, skulle fylla på. Då märkte jag att en bebis inte rörde sig. Den låg helt stilla, när jag tog upp den var den alldeles lam..

Min första tanke var att jag absolut inte skulle klara av att avliva den själv. Huvudet snurrade och försökte finna en lösning - vätskeersättning!
Marcus fick ta bebisen i handen under tiden medans jag kokade. Bebisen började krampa, eller vad man ska kalla det, huvudet böjt bakåt och sprang nästan med frambenen. "nu är det inte långt kvar" tänkte jag.

Men som tur var har jag ju en spruta med ganska lagom öppning så det gick att använda för att få i bebisen den här ersättningen. Några timmar senare var den betydligt piggare, jag släppte in den till mamma och syskon och hoppades att den skulle klara natten.

På morgonen var den lika slö som kvällen innan. Så det var vätskeersättning igen och förflytta den till soffan för uppsikt. Jag gjorde i ordning transportburen så den skulle få en chans att äta hö och pellets.. Efter några timmar var den piggare och åt både hö och pellets, mest hö. Sen fick jag lov att åka, och överlämna ansvaret på Marcus.

Det första min älskade sambo gör är att flytta buren från golvet upp på vardagsrumsbordet, så han har bättre koll. Han skickade många sms med rapporter om hur bebisen mådde, och när jag sen kom hem möttes jag av en sambo som var överbeskyddande och hade massor att berätta, bebisen satt i hans hand för att få värme och gos.

inatt ställde jag kl på 03.00 för att få den vätska, men icke. När klockan sen ringde för att gå upp, 05.20 ville den heller inte ha något. Kanske har den druckit lite ur flaskan?
Men när Marcus vaknar lär jag få rapport iaf :-)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela