® Insändare

Publicerad 2013-07-21 13:20:00 « Personligt,

Jag är ingen stjärna, och ska därför inte döma MEN! Nöden har ingen lag, kunde man säga förut men inte längre. Ikväll, på väg hem från jobbet blir jag omkörd av en polisbil med blåljus, utryckning självklart. Några km längre fram på vägen åker jag förbi samma polisbil, och ser en polis i uniform som urinerar några meter in på en grusväg. Jag blir chockad, och börjar fundera. Nöden har en lag, men den gäller endast för oss civila? Jag blir sen omkörd av denna polisbil med blåljus som jag sen inte ser något mer för ikväll. Min fundering lyder: Får polisen urinera i naturen utan att få böter, medans vi civila får böter för samma sak? Nu vet ju jag att det kan hända vem som helst, akut kissnödig har man väl varit många gånger, men detta är något jag förundras över..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Välkommen


Undersköterska, med inriktning på psykiatri. Levt med social + agora fobi i ca 10 år. Sambo. ADHD. Paniksyndrom. Har hundar, katter & Kanin. Boogeyman under sängen. Vill men gör inget. Mamma. Ångest+Depression syndrom.

Follow on Bloglovin

bloggar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela